A sterilizazione à alta temperatura permette di cunservà l'alimentu à temperatura ambiente per mesi o ancu anni senza l'usu di cunservanti chimichi. Tuttavia, se a sterilizazione ùn hè micca realizata in cunfurmità cù e procedure igieniche standard è sottu à un prucessu di sterilizazione adattatu, pò pone prublemi di sicurezza alimentaria.
Certe spore microbiche ponu suppurtà temperature elevate è pruduce tossine chì sò periculose per a salute umana. Questu hè u casu di u botulismu, una malatia seria causata da a tossina botulinica prodotta da u batteriu Clostridium botulinum.
L'avvelenamentu da botulismu hà di solitu cunsequenze assai gravi. 2021 Una famiglia hà compru salsiccia di prisuttu imballata sottu vuotu, zampe di gallina, picculi pesci è altri spuntini in un picculu magazinu è li hà cunsumati à cena, è u ghjornu dopu una famiglia di quattru persone hà patitu di vomitu, diarrea è debulezza di l'estremità, cù cunsequenze gravi di una morte è trè persone sottu osservazione in l'unità di terapia intensiva. Allora, perchè ci hè sempre avvelenamentu da tossina botulinica di origine alimentaria in alimenti imballati sottu vuotu ?
Clostridium botulinum hè una batteria anaerobica, chì hè generalmente più cumuna in i prudutti di carne, l'alimenti in scatula è l'alimenti imballati sottu vuotu. Di solitu a ghjente usa un metudu di sterilizazione à alta temperatura per sterilizà l'alimentu, u pruduttu in a sterilizazione, per assicurà chì a sterilizazione sia cumpleta deve esse sterilizatu in a retorta per un tempu abbastanza longu per tumbà i batteri dannosi è e so spore in l'alimentu.
Per evità u botulismu, ci sò alcune cose à e quali duvete fà attenzione:
1. Aduprate materie prime fresche chì rispondenu à e norme sanitarie per a preparazione.
2. Pulite accuratamente tutti l'utensili è i cuntenitori usati.
3. Assicuratevi chì l'imballu di u pruduttu sia sigillatu bè.
4. Seguitate temperature è durate di sterilizazione ragiunevuli.
5. I parametri di u trattamentu di sterilizazione dipendenu da u tipu d'alimentu da cunservà.
Per l'alimenti acidi (pH inferiore à 4,5), cum'è i frutti, sò naturalmente più resistenti à u botulismu. A sterilizazione per acqua bollente (100 ° C) per un tempu adattatu à u furmatu di l'imballu è à u pruduttu in quistione hè sufficiente.
Per l'alimenti pocu acidi (pH superiore à 4,5), cum'è a carne, u pesciu è i ligumi cotti, devenu esse sterilizzati à una temperatura più alta per tumbà e spore di Clostridium botulinum. Si cunsiglia a sterilizazione sottu pressione cù una temperatura superiore à 100 °C. U prucessu necessariu dipenderà da u pruduttu è da u so furmatu, cù temperature medie intornu à 120 °C.
Clostridium botulinum: sterilizazione per autoclave industriale
A sterilizazione in autoclave industriale hè u metudu di sterilizazione u più efficace per tumbà Clostridium botulinum, a batteria chì provoca u botulismu. L'autoclavi industriali ponu ghjunghje à temperature assai più alte chè l'autoclavi domestiche, assicurendu a distruzzione di i patogeni.
A retorta di l'autoclave DTS assicura una bona distribuzione di a temperatura è a ripetibilità di u ciclu in u vasu, chì hè una garanzia di sicurezza per una sterilizazione sicura.
Retorta DTS: Sterilizazione cun fiducia
DTS offre una larga gamma di autoclavi per l'industria alimentaria. U cuncepimentu di queste retorte assicura una eccellente uniformità di distribuzione di u calore durante u prucessu di sterilizazione alimentaria, garantendu un effettu sterilizzante omogeneu per tutti i prudutti caricati. U sistema di cuntrollu di l'autoclave assicura a sicurezza di u prucessu alimentariu è garantisce una perfetta ripetibilità di u ciclu.
Inoltre, a nostra squadra di esperti vi furnisce assistenza tecnica nantu à l'usu di autoclavi per una sterilizazione sicura è affidabile di i prudutti.
Data di publicazione: 01-Feb-2024