Fenomenu cumunu di a corrosione di i vasi à pressione

Cum'è tutti sanu, u sterilizzatore hè un recipiente à pressione chjusu, generalmente fattu d'acciaio inox o d'acciaio à u carbone. In Cina, ci sò circa 2,3 milioni di recipienti à pressione in serviziu, frà i quali a corrosione di i metalli hè particularmente prominente, chì hè diventata u principale ostaculu è u modu di fallimentu chì affetta u funziunamentu stabile à longu andà di i recipienti à pressione. Cum'è un tipu di recipiente à pressione, a fabricazione, l'usu, a manutenzione è l'ispezione di u sterilizzatore ùn ponu esse trascurati. A causa di u fenomenu è di u mecanismu di corrosione cumplessu, e forme è e caratteristiche di a corrosione di i metalli sò diverse sottu l'influenza di i materiali, di i fattori ambientali è di i stati di stress. Dopu, esaminemu parechji fenomeni cumuni di corrosione di i recipienti à pressione:

b

1. A currusione cumpleta (cunnisciuta ancu cum'è currusione uniforme), chì hè un fenomenu causatu da a currusione chimica o a currusione elettrochimica, u mediu currusivu pò ghjunghje à tutte e parte di a superficia metallica in modu uniforme, in modu chì a cumpusizione è l'urganizazione di u metallu sò in cundizioni relativamente uniformi, tutta a superficia metallica hè currusa à un ritmu simile. Per i recipienti à pressione in acciaio inox, in un ambiente currusivu cù un valore di pH bassu, u film di passivazione pò perde u so effettu protettivu per via di a dissoluzione, è dopu si verifica una currusione cumpleta. Ch'ella sia una currusione cumpleta causata da a currusione chimica o da a currusione elettrochimica, a caratteristica cumuna hè chì hè difficiule di furmà un film di passivazione protettivu nantu à a superficia di u materiale durante u prucessu di currusione, è i prudutti di currusione ponu dissolve si in u mediu, o furmà un ossidu porosu scioltu, chì intensifica u prucessu di currusione. U dannu di a currusione cumpleta ùn pò esse sottustimutu: prima, porterà à una riduzione di l'area di pressione di l'elementu di supportu di u recipiente à pressione, chì pò causà perdite di perforazione, o ancu rottura o rottami per via di una forza insufficiente; Siconda, in u prucessu di currusione elettrochimica cumpleta, a reazione di riduzione di H+ hè spessu accumpagnata, ciò chì pò fà chì u materiale si riempia d'idrogenu, è dopu purtà à a fragilità di l'idrogenu è altri prublemi, chì hè ancu a ragione per a quale l'equipaggiu deve esse deidrogenatu durante a manutenzione di a saldatura.
2. A corrosione per pitting hè un fenomenu lucale di corrosione chì principia nantu à a superficia metallica è si espande internamente per furmà una piccula fossa di corrosione in forma di foru. In un ambiente specificu, dopu un certu periodu di tempu, ponu cumparisce fori incisi individuali o pitting nantu à a superficia metallica, è questi fori incisi continueranu à sviluppassi in prufundità cù u tempu. Ancu s'è a perdita di pesu iniziale di u metallu pò esse chjuca, per via di a rapida velocità di corrosione lucale, i muri di l'attrezzatura è di i tubi sò spessu perforati, ciò chì provoca incidenti improvvisi. Hè difficiule d'ispezionà a corrosione per pitting perchè u foru di pitting hè di dimensioni chjuche è hè spessu cupertu da prudutti di corrosione, dunque hè difficiule di misurà è paragunà quantitativamente u gradu di pitting. Dunque, a corrosione per pitting pò esse cunsiderata cum'è una di e forme di corrosione più distruttive è insidiose.
3. A currusione intergranulare hè un fenomenu di currusione lucale chì si verifica longu o vicinu à u cunfine di i grani, principalmente per via di a differenza trà a superficia di i grani è a cumpusizione chimica interna, è ancu per via di l'esistenza di impurità di u cunfine di i grani o di stress internu. Ancu s'è a currusione intergranulare ùn pò micca esse evidente à u livellu macro, una volta chì si verifica, a resistenza di u materiale si perde quasi istantaneamente, spessu purtendu à u fallimentu improvvisu di l'equipaggiu senza preavvisu. Più seriamente, a currusione intergranulare si trasforma facilmente in cracking da currusione da stress intergranulare, chì diventa a fonte di cracking da currusione da stress.
4. A currusione di e fessure hè u fenomenu di currusione chì si verifica in e fessure strette (a larghezza hè generalmente trà 0,02-0,1 mm) formate nantu à a superficia metallica per via di corpi stranieri o ragioni strutturali. Queste fessure devenu esse abbastanza strette per permette à u fluidu di scorrere è di stallà si, furnendu cusì e cundizioni per chì a fessura si corroda. In l'applicazioni pratiche, i giunti di flangia, e superfici di cumpattazione di i dadi, i giunti di sovrapposizione, i cuciture di saldatura micca saldate, e crepe, i pori superficiali, e scorie di saldatura micca pulite è depositate nantu à a superficia metallica di a scala, l'impurità, ecc., ponu custituisce fessure, risultendu in currusione di e fessure. Questa forma di currusione lucale hè cumuna è assai distruttiva, è pò dannà l'integrità di e cunnessione meccaniche è a tenuta di l'attrezzatura, purtendu à guasti di l'attrezzatura è ancu incidenti distruttivi. Dunque, a prevenzione è u cuntrollu di a currusione di e fessure sò assai impurtanti, è sò necessarie una manutenzione è una pulizia regulare di l'attrezzatura.
5. A currusione da stress rapprisenta u 49% di u totale di i tipi di currusione di tutti i cuntenituri, chì hè carattarizata da l'effettu sinergicu di a tensione direzionale è di u mediu currusivu, chì porta à crepe fragili. Stu tipu di crepa pò sviluppassi micca solu longu u cunfine di u granu, ma ancu attraversu u granu stessu. Cù u sviluppu prufondu di crepe à l'internu di u metallu, questu porta à una diminuzione significativa di a resistenza di a struttura metallica, è ancu à dannighjà l'equipaggiu metallicu di colpu senza preavvisu. Dunque, a crepa indotta da a currusione da stress (SCC) hà e caratteristiche di distruzzione brusca è forte, una volta chì a crepa hè furmata, a so velocità di espansione hè assai rapida è ùn ci hè micca preavvisu significativu prima di u fallimentu, chì hè una forma assai dannosa di fallimentu di l'equipaggiu.
6. L'ultimu fenomenu cumunu di currusione hè a currusione per fatica, chì si riferisce à u prucessu di danni graduali à a superficia di u materiale finu à a rottura sottu l'azione cumminata di stress alternatu è mediu currusivu. L'effettu cumminatu di a currusione è di a tensione alternata di u materiale face chì u tempu d'iniziu è i tempi di ciclu di e crepe per fatica si accorcianu ovviamente, è a velocità di propagazione di e crepe aumenta, ciò chì si traduce in una riduzione significativa di u limite di fatigue di i materiali metallichi. Stu fenomenu ùn solu accelera u fallimentu precoce di l'elementu di pressione di l'equipaggiu, ma rende ancu a vita di serviziu di u vasu à pressione cuncipitu secondu i criteri di fatigue assai più bassa di quella prevista. In u prucessu d'usu, per prevene diversi fenomeni di currusione cum'è a currusione per fatica di i vasi à pressione in acciaio inox, si devenu piglià e seguenti misure: ogni 6 mesi per pulisce accuratamente l'internu di u serbatoiu di sterilizazione, u serbatoiu d'acqua calda è altri equipaghji; Se a durezza di l'acqua hè alta è l'equipaggiu hè adupratu più di 8 ore à ghjornu, hè pulitu ogni 3 mesi.


Data di publicazione: 19 di nuvembre di u 2024