Pressione posteriore in u sterilizzatoresi riferisce à a pressione artificiale applicata in l'internusterilizzatoredurante u prucessu di sterilizazione. Sta pressione hè ligeramente più alta chè a pressione interna di e lattine o di i cuntenitori d'imballaggio. L'aria compressa hè introdutta in usterilizzatoreper ottene sta pressione, cunnisciuta cum'è "pressione posteriore". U scopu principale di aghjunghje una pressione posteriore in unsterilizzatorehè di prevene a deformazione o a rottura di i cuntenitori d'imballaggio per via di squilibri di pressione interni è esterni causati da cambiamenti di temperatura durante i prucessi di sterilizazione è di raffreddamentu. In particulare:
Durante a sterilizazioneQuandu u sterilizzatorehè riscaldatu, a temperatura in i cuntenituri d'imballaggio aumenta, ciò chì porta à un aumentu di a pressione interna. Senza contropressione, a pressione interna di e lattine puderia superà a pressione esterna, pruvucendu deformazione o gonfiamentu di u coperchio. Introducendu aria compressa in usterilizzatore, a pressione hè aumentata per esse ligeramente più alta o uguale à a pressione interna di u pruduttu, impedendu cusì a deformazione.
Durante u raffreddamentuDopu a sterilizazione, u pruduttu hà bisognu di esse rinfriscatu. Durante u rinfriscà, a temperatura in u sterilizzatorediminuisce, è u vapore si condensa, riducendu a pressione. Sè si desidera un raffreddamentu rapidu, a pressionepò diminuisce troppu prestu, mentre chì a temperatura interna è a pressione di u pruduttu ùn sò micca diminuite cumpletamente. Questu pò purtà à a deformazione o à a rottura di l'imballu per via di a pressione interna più alta. Continuendu à applicà una contropressione durante u prucessu di raffreddamentu, a pressione hè stabilizzata, impedendu danni à u pruduttu per via di differenze di pressione eccessive.
A contropressione hè aduprata per assicurà l'integrità è a sicurezza di i cuntenitori d'imballaggio durante a sterilizazione è u raffreddamentu, impedendu a deformazione o a rottura per via di i cambiamenti di pressione. Sta tecnulugia hè applicata principalmente in l'industria alimentaria per a sterilizazione termica di alimenti in scatula, imballaggi morbidi, buttiglie di vetru, scatule di plastica è alimenti imballati in tazze. Cuntrullendu a contropressione, ùn solu prutege l'integrità di l'imballaggio di u pruduttu, ma limita ancu l'espansione eccessiva di i gasi in l'alimentu, riducendu l'effettu di spremitura nantu à u tissutu alimentariu. Questu aiuta à mantene e qualità sensoriali è u cuntenutu nutrizionale di l'alimentu, impedendu danni à a struttura di l'alimentu, perdita di suchju o cambiamenti di culore significativi.
Metodi di implementazione di a pressione di ritornu:
Pressione di ritornu d'ariaA maiò parte di i metudi di sterilizazione à alta temperatura ponu aduprà aria compressa per equilibrà a pressione. Durante a fase di riscaldamentu, l'aria compressa hè iniettata secondu calculi precisi. Stu metudu hè adattatu per a maiò parte di i tipi di sterilizzatori.
Pressione di ritornu di vaporePer u sterilizzatore à vapore, una quantità adatta di vapore pò esse iniettata per aumentà a pressione generale di u gasu, ottenendu a contropressione desiderata. U vapore pò serve sia cum'è mezu di riscaldamentu sia cum'è mezu chì aumenta a pressione.
Pressione di rinfrescamentuDurante a fase di raffreddamentu dopu a sterilizazione, hè ancu necessaria a tecnulugia di contropressione. Durante u raffreddamentu, cuntinuà à applicà a contropressione impedisce a furmazione di un vacuum in l'imballu, chì pò purtà à u colapsu di u contenitore. Questu hè generalmente ottenutu cuntinuendu à injectà aria compressa o vapore.
Data di publicazione: 13 di ghjennaghju di u 2025